Wat als de ander denkt:  “Wat moet je van me?”

Als je rechtstreeks en persoonlijk je doelgroep gaat benaderen, dan leeft er bij degene die je benadert eigenlijk maar 1 vraag: “Wie ben je, wat wil je (mij verkopen) en waarom bel je juist mij…”   Met je propositie schep je daar direct duidelijkheid in. Maar let op, een propositie mag nog geen verkoopverhaal zijn... We zitten immers nog in de benaderingsfase.

Propositie:

Met een gerichte propositie inspireer je en zet je aan tot nadenken. Je creëert vertrouwen. Je triggert de ander om zich meer bewust te worden van specifieke potentiële voordelen. Voordelen die de ander natuurlijk iets relevants te bieden hebben.

De propositie dient verder niet bedreigend zijn, niet drammerig, maar ook niet te vrijblijvend. Een propositie dient inhoudelijk relevant te zijn. Je zet er iemand mee aan het denken en triggert tot nieuwsgierigheid. Want dat creëert uiteindelijk de meest kwalitatieve new business afspraken…

Leadkwalificatievragen:

Een agenda volproppen met new business afspraken is niet zo moeilijk. De ervaring leert, dat “veel” afspraken vaak nog niet betekent dat daaruit ook “veel” omzet komt…

Belangrijk is dat jouw toekomstige gesprekspartner uitkijkt naar het gesprek en zich ook inhoudelijk voorbereidt. Pas dan is een new business afspraak inhoudelijk relevant… Pas dan ligt er een basis voor extra omzetpotentieel…

Daarnaast is het handig om op voorhand al wat zaken te weten te komen. Ze zorgen voor ingangen om zo straks aan tafel het verkoopgesprek verder op te bouwen. Daarom ontwikkelen we samen een aantal leadkwalificatievragen.

De sessie “Propositie & Leadkwalificatievragen” is de opvolgende sessie van “Doelgroepbepaling & Business Persona” Na deze voorgaande aspecten uitvoerig te hebben uitgedacht, pakken we door naar de vervolgsessies: Benaderingsstrategie en Opvolgstrategie.

Wat haal je hier uit?

Door de combinatie van een goede propositie en de kwalificerende vragen:

  • Kom je in echt contact
  • Maak je de afspraak ook belangrijk voor de ander (de basis voor een gelijkwaardig gesprek)
  • Beschik je over meer achtergrondinformatie en kun je je beter voorbereiden
  • Krijg je meer gevoel bij de rol van de “business persona”
  • Wordt jouw conversie van lead naar nieuwe klant hoger

Jeroen van Ginkel

Directeur LEAD Development Company B.V. 088-1110800

Meer weten over onze New Business Strategiesessies?

Laten we samen onderzoeken in welke mate de strategiesessies, voor jouw organisatie in het bijzonder, zorgt voor de ontwikkeling van extra omzetpotentieel.

Een afspraak is zo gemaakt. We kunnen elkaar ontmoeten op jouw kantoor of bij ons in Leusden. Een online meeting kan natuurlijk ook!

Klik hier om onze ontmoeting in te plannen

*Liever zelf contact opnemen? Klik hier voor onze contactpagina