Op zoek naar de brug tussen marketing en sales?

Worden alle leads wel opgevolgd? Zoals gedownloade whitepapers… deelnemers aan een webinar… En hoe zit het met de opvolging van al die interessante potentiële nieuwe klanten die je ontmoette op een beurs of event? Wordt dat allemaal keurig netjes opgevolgd?

Meestal niet… En dat komt, omdat leads opvolgen pas succesvol is als je dit consequent en structureel kan doen. En dat is nog niet zo gemakkelijk om naast je dagelijkse verkoopbezigheden erbij te doen… Jammer… want alle moeite en geld die marketing er in stak om mooie leads te genereren vloeit zo weg door het afvoerputje.

Voor marketeers is dit frustrerend, omdat al hun inspanningen wel degelijk leiden tot mooie ingangen bij potentieel nieuwe klanten, maar daarna gebeurt er niet veel mee… En dan heb je ook nog te maken met de aloude discussie tussen marketing en sales, namelijk… Wat is definitie van een goede lead?

We hebben uitstekende ervaringen met het opvolgen en genereren van goede new business afspraken vanuit de volgende marketingleads:

  • Opvolgen van whitepapers
  • Opvolgen van herkende bedrijven op websites (IP-Tracking)
  • Opvolgen van bezoekers van een webinar/seminar/beurs
  • Opvolgen van LinkedIn connecties
  • Opvolgen van nieuwsbriefabonnees
  • Opvolgen van inactieve relaties in het CRM (Slapers)
  • Websiteformulier aanvragen opvolgen
  • E-mailcampagne opvolgen
  • Postmailing opvolgen

Wij vormen met onze aanpak de brug tussen marketing en sales. Sales vindt namelijk iets pas een goede lead, als er daadwerkelijk een afspraak in zijn of haar agenda staat. En natuurlijk in de agenda van de prospect… Marketing ziet dat de inspanningen en kosten die ze gemaakt hebben worden geconverteerd in extra omzetpotentieel. En dat was uiteindelijk toch de bedoeling…

Transparantie

Vervolgens laten we ook nog eens exact horen hoe deze afspraak tot stand is gekomen. Het gesprek wat heeft geleid tot het maken van een new business afspraak kan door onze opdrachtgever namelijk worden teruggeluisterd. Dus geen verrassingen achteraf…

Daarnaast delen we onze inzichten en de actuele afhandel status per benaderde organisatie in periodieke update rapportages.

Data & API

De in de rapportages zichtbare data kan ook realtime middels een API rechtstreeks verzonden worden naar een extern CRM of Marketingautomation systeem, zoals SalesForce, Hubspot, Pipedrive, AgileCRM ed. Voor het inrichten van deze API aan de zijde van LEAD Development Company worden geen kosten gerekend.

Het is ook mogelijk om middels een API data vanuit een extern systeem rechtstreeks in onze callcenter software omgeving te pushen. Data kan dus zowel ontvangen als gepushed worden. Bijvoorbeeld vanuit Hubspot wordt een Lead ingeschoten in onze Callcentersoftware. Deze wordt bij ons telefonisch aopgevold. Vervolgens wordt de recente afhandelstatus terug in Hubspot gepushed.

Jeroen van Ginkel

Directeur LEAD Development Company B.V. 088-1110800

Meer weten over onze transparante en gedegen aanpak?

We hebben een specifieke aanpak ontwikkeld die gebaseerd is op maximale transparantie in hoe een door ons gemaakte new business afspraak tot stand komt. Hiermee is de kwaliteit van een afspraak op voorhand te toetsen. Ik leg je graag uit hoe we dat doen.

Een afspraak is zo gemaakt. We kunnen elkaar ontmoeten op jouw kantoor of bij ons in Leusden. Een online meeting kan natuurlijk ook!

Klik hier om onze ontmoeting in te plannen

*Liever zelf contact opnemen? Klik hier voor onze contactpagina