Telefonische acquisitie, werkt dat nog wel tegenwoordig?

Dat ligt er aan…

… hoe je dat aanpakt. Agressief, pusherig, dwingend of juist heel zeurderig… nee dat werkt niet. Heeft ook nooit zo gewerkt trouwens in onze ogen… Of vrijblijvende koffieafspraken maken dan? Leuk, een agenda vol met afspraken. Waar vervolgens nooit wat uitkomt…

Waarom wordt bovenstaande dan toch nog steeds veel gedaan? Omdat het veelal in eerste instantie leidt tot veel new business afspraken. Dat “voelt” goed op de korte termijn, maar helaas leiden deze bijna nooit tot extra omzet…

Daarom ligt onze focus juist op het maken van kwalitatieve new business afspraken. Daardoor is het aantal new business afspraken wellicht lager, maar je conversie van lead naar nieuwe klant veel hoger. En dat is toch wat je wil…

In onze ogen dient een new business afspraak onder andere aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • De afspraak is bij het juiste bedrijf
  • Met de juiste contactpersoon
  • Met de juiste wederzijdse verwachting
  • We achterhalen gespreksonderwerpen
  • We stellen leadkwalificatievragen
  • We achterhalen de specifieke rol van de gesprekspartner binnen de DMU

Transparantie

Vervolgens laten we ook nog eens exact horen hoe deze afspraak tot stand is gekomen. Het gesprek wat heeft geleid tot het maken van een new business afspraak kan door onze opdrachtgever namelijk worden teruggeluisterd. Dus geen verrassingen achteraf…

Daarnaast delen we onze inzichten en de actuele afhandel status per benaderde organisatie in periodieke update rapportages.

Data & API

De in de rapportages zichtbare data kan ook realtime middels een API rechtstreeks verzonden worden naar een extern CRM of Marketingautomation systeem, zoals SalesForce, Hubspot, Pipedrive, AgileCRM ed. Voor het inrichten van deze API aan de zijde van LEAD Development Company worden geen kosten gerekend.

Het is ook mogelijk om middels een API data vanuit een extern systeem rechtstreeks in onze callcenter software omgeving te pushen. Data kan dus zowel ontvangen als gepushed worden. Bijvoorbeeld vanuit Hubspot wordt een Lead ingeschoten in onze Callcentersoftware. Deze wordt bij ons telefonisch opgevolgd. Vervolgens wordt de recente afhandelstatus terug in Hubspot gepushed.

Jeroen van Ginkel

Directeur LEAD Development Company B.V. 088-1110800

Meer weten over onze transparante en gedegen aanpak?

We hebben een specifieke aanpak ontwikkeld die gebaseerd is op maximale transparantie in hoe een door ons gemaakte new business afspraak tot stand komt. Hiermee is de kwaliteit van een afspraak op voorhand te toetsen. Ik leg je graag uit hoe we dat doen.

Een afspraak is zo gemaakt. We kunnen elkaar ontmoeten op jouw kantoor of bij ons in Leusden. Een online meeting kan natuurlijk ook!

Klik hier om onze ontmoeting in te plannen

*Liever zelf contact opnemen? Klik hier voor onze contactpagina

Genereer je al marketing leads?

Zoals bijvoorbeeld whitepapers, benchmarkonderzoeken en nieuwsbrief abonnees? Bel je die ook na? Het kan zijn dat je daar niet consequent en structureel aan toekomt. We hebben veel ervaring met het opvolgen van Marketing (Qualified) Leads.

Ook bezoekers die je ontmoette op een beurs of event en bijvoorbeeld het nabellen van LinkedIN connecties heeft al meermaals geleid tot waardevolle leads en een groei in nieuwe klanten.