Wij waren eigenlijk zelf op zoek naar een goed bureau.

Maar dat bleek geen kinderspel te zijn

Dus toen maar zelf personeel aangenomen en dat liep iets uit de hand… 

Hebben wij nou een bedrijf opgericht?

Nou… toen we besloten dat het wellicht een goed idee was om een vrijdagmiddagborrel te organiseren, realiseerden we ons dat we dat wellicht per ongeluk hadden gedaan. 

2005
De ontmoeting
De start van het ondernemersschap

De oprichters van LEAD Development Company (Ido Paulusma & Jeroen van Ginkel) ontmoeten elkaar als ze zich als zelfstandigondernemer aansluiten bij een op dat moment toonaangevend trainingsbureau. Dit bureau is gespecialiseerd in met name salestrainingen.

2006
Groeien
Het loopt lekker

Als startende trainer heb je in het begin tijd zat om op zoek te gaan naar klanten. Zowel Ido als Jeroen besteden veel aandacht aan telefonische acquisitie, het deelnemen aan beursen en het geven van lezingen. Beide bouwen onafhankelijk van elkaar een mooie trainingspraktijk op.

2007
Knellen
Hoe blijf je in contact met de markt?

Als je trainingspraktijk zo goed loopt dat je bijna elke dag staat te trainen, hoe blijf je dan in contact met de markt?
Trainingsprogramma's zijn op een gegeven moment afgerond en dan wil je toch ook weer nieuwe opdrachten hebben? Het begint te knellen...

2007-2010
Uitbesteden
Dan maar de acquisitie uitbesteden

Dat leek ons wel een goed idee. Gewoon de telefonische acquisitie uitbesteden. Er waren zat "Belbureaus", dus dat zou ons probleem mooi oplossen. Dat dachten we , maar de praktijk bleek anders.

2010-2011
Wat een gedoe
We zijn er wel klaar mee

Na ongeveer drieeneenhalf jaar met 13 a 14 bureaus te hebben gepoogd om tot een kwalitatieve samenwerking te komen waren we er wel klaar mee. Afspraken werden er doorheen gedrukt, vrijblijvend gemaakt of met valse verwachtingen. Dit was niet wat we zochten.

2011
Zelf personeel aannemen?

Het idee ontstaat om dan maar zelf personeel aan te nemen. Maar zowel Ido als Jeroen hebben ieder een eigen B.V. Om gezamenlijk verantwoording te dragen voor het personeel wordt daarom een V.O.F. opgericht onder de naam LEAD Development Company. Want zonder een bedrijfsnaam kun je geen inschrijving doen. 

2011-2015
Is dit wel de bedoeling?
Er onstaat iets

We nemen 3 partimers aan, maar die blijken veel te veel afspraken te maken voor 2 trainers. Onslaan is voor ons geen optie, dus nemen we contact op met wat trainers of ze de uren die wij over hebben willen overkopen. Zo gezegd zo gedaan en vervolgens kreeg elke trainer kwalitatieve leads.

Maar toen gebeurde er iets waar we niet op hadden gerekend...

We kregen vraag vanuit onze eigen netwerk en ook uit het netwerk van de samenwerkende trainers. Er bleek veel behoefte aan kwalitatieve leadgeneratie. Een paar mensen erbij aannemen moest toch kunnen.

2015
Het lijkt net een bedrijf
Het besef dat dit iets is

Met nu 7 teamleden begint LEAD Development Company een echt bedrijf te worden. Het is niet meer te doen om dagelijks nog trainingen te geven en daarnaast ook nog eens de juiste aandacht aan de teamleden. Ido en Jeroen zeggen daarom hun contract op bij het trainingsbureau en gaan dedicated verder met LEAD Development Company.

2016-2019
LEADPortal
Groeien en ontwikkelen

We groeien gestaag naar 9 teamleden. Daarnaast ontwikkelen we LEADPortal, het portaal waarop onze klanten de gesprekken die hebben geleid tot een afspraak kunnen naluisteren. We bieden hiermee een onderscheidende transparantie.

2020
Corona
2020, het jaar van de groei?

Door optimalisatie van processen en omdat we steeds meer bekendheid krijgen halen we in het eerste kwartaal van 2020 wel 9 nieuwe klanten binnen. 

Maar ja... toen kwam Corona. We verloren in 1 week tijd al onze opdrachten. Nederland leek tot stilstand te komen en logischerwijs wist niemand waar het heen zou gaan. Dus dan maar de schouders er onder en aan de slag.

 

2020-2022
Onverwacht
Mensen aannemen tussen lockdowns door

Telefonische acquisitie bleek juist in deze tijden onder de aandacht te zijn. Het bereik was ook ongekend goed. Er waren namelijk veel minder vergaderingen en ze waren korter. Daarnaast waren mensen thuis op hun mobiel prima bereikbaar. Veel bedrijven bleken behoefte te hebben aan nieuwe klanten. Ze waren er door Corona veel verloren.

Het resulteerde voor ons in een verdubbeling van de omzet. Dus moeten we onverwacht tussen te lockdowns door werven en selecteren. En de V.O.F. wordt een B.V.

2020
Boek
Hoe mooi is dat?

In 2020 komt ook ons boek, "Telefonische acquisitie, hoe mooi is dat!" uit. 

We merken dat het door veel trainers en trainingsbureaus wordt besteld en ook veel concurrenten zijn nieuwsgierig naar de inhoud. Als kers op de taart komt het boek ook op de verplichte boekenlijst te staan van de HBO Business Management opleiding

Op zoek naar new business kansen?

Laten we samen onderzoeken in welke mate onze aanpak past bij jouw new business doelen in het bijzonder.