Werkt telefonische acquisitie nog wel?

Dat ligt er aan…

Of telefonische acquisitie succesvol is, hangt volledig af van de stijl van benadering. Met agressieve, opdringerige, dwingende of zeurende tactieken maak je meer kapot dan je lief is … En oppervlakkige kennismakingsgesprekken die niet tot vruchtbare uitkomsten leiden, zijn evenmin effectief…Ondanks het feit dat deze methoden vaak wel veel afspraken genereren, resulteren ze zelden in extra omzet.

Het slechts nastreven van kwantiteit is dus niet de juiste weg naar extra omzetpotentieel.

Kun je telefonische acquisitie uitbesteden?

We snappen dat dit een belangrijke vraag is. Want jouw propositie is uniek, jouw markt en dus jouw kennis is specifiek. Daarnaast wil je aan tafel met mensen die beslissen en bepalen. Dat zijn over het algemeen mensen met een functie op directieniveau, hogermanagement en ondernemers. Daarnaast dient een new business afspraak inhoudelijk relavant te zijn. Zowel voor jouw als voor de prospect.

Want zo zet je de eerste stap naar extra omzetpotentieel.

De kracht van ervaring en senioriteit

Ons team bestaat momenteel uit 15 teamleden variërend in de leeftijd van 49 tot 72. Gepokt en gemazeld door levenservaring. En dat is een voordeel als je op management/ en directieniveau de markt wenst te benaderen.

Onze klanten bevinden zich onder andere in hoogwaardige kennisintensieve dienstverlening zoals, finance, HR, ICT, (technische) industrie, logistiek en de Overheid.

Focus op Kwaliteit

Onze focus ligt op het genereren van kwalitatieve zakelijke afspraken. Hoewel dit kan betekenen dat het aantal afspraken lager is, is de conversieratio van lead naar nieuwe klant veelal aanzienlijk hoger. Dat is immers wat je wilt bereiken.

Om een zakelijke afspraak succesvol te maken, moet het aan bepaalde criteria voldoen:

  1. De afspraak is bij het juiste bedrijf
  2. Met de juiste contactpersoon
  3. Met de juiste wederzijdse verwachting
  4. We achterhalen gespreksonderwerpen
  5. We stellen LEADkwalificatievragen
  6. We achterhalen de specifieke rol van de gesprekspartner binnen de DMU



Transparant in kwaliteit

Iedereen belooft kwaliteit… Wij tonen dat ook op voorhand aan door precies te laten horen hoe deze afspraken tot stand komen. Je kunt via LEADPortal de gesprekken beluisteren die hebben geleid tot een zakelijke afspraak, waardoor er geen ruimte is voor verrassingen. Daarnaast delen we  periodiek rapportages met inzichten in de huidige status van elke benaderde organisatie.

Dus geen verrassingen achteraf…

Data & API Integraties

De data uit onze rapportages kunnen ook realtime worden verzonden naar een extern CRM of marketingautomatiseringssysteem zoals Salesforce, Hubspot, Pipedrive, AgileCRM en dergelijke via een API.

Het is ook mogelijk om data vanuit een extern systeem rechtstreeks in ons callcenter software omgeving te pushen.

Diepgaande Marktinzichten

Telefonische acquisitie is niet alleen een krachtig instrument voor het genereren van leads op de korte termijn; het biedt ook waardevolle inzichten in de daadwerkelijke omstandigheden binnen jouw markt.

We komen achter waardevolle informatie over potentiële klanten, zoals:

+ Welke bedrijven hebben nu of binnenkort een behoefte?

+ Welke bedrijven hebben momenteel andere prioriteiten?

+ Welke bedrijven hebben momenteel geen budget?

+ Welke bedrijven werken momenteel met een concurrent?

+ Welke bedrijven jouw dienst intern opgelost/opgepakt?

+ Welke bedrijven geloven überhaupt niet in jouw oplossing?

+ Bedrijven die nooit jouw klant worden door niet beïnvloedbare belangen?

Jeroen van Ginkel

Directeur LEAD Development Company B.V. 088-1110800

Meer weten over onze transparante en gedegen aanpak?

We hebben een specifieke aanpak ontwikkeld die gebaseerd is op maximale transparantie in hoe een door ons gemaakte new business afspraak tot stand komt. Hiermee is de kwaliteit van een afspraak op voorhand te toetsen. Ik leg je graag uit hoe we dat doen.

Een afspraak is zo gemaakt. We kunnen elkaar ontmoeten op jouw kantoor of bij ons in Leusden. Een online meeting kan natuurlijk ook!

Klik hier om onze ontmoeting in te plannen

*Liever zelf contact opnemen? Klik hier voor onze contactpagina

Genereer je al marketing leads?

Zoals bijvoorbeeld whitepapers, benchmarkonderzoeken en nieuwsbrief abonnees? Bel je die ook na? Het kan zijn dat je daar niet consequent en structureel aan toekomt. We hebben veel ervaring met het opvolgen van Marketing (Qualified) Leads.

Ook bezoekers die je ontmoette op een beurs of event en bijvoorbeeld het nabellen van LinkedIN connecties heeft al meermaals geleid tot waardevolle leads en een groei in nieuwe klanten.