Adres:
Plesmanstraat 2
NL3833LA Leusden
Telefoon:
+31 (0) 88 111 0 800
Je kunt niet alles weten.
Dan hoef jij niet het wiel opnieuw uit te vinden en start je met een mooie voorsprong.
Naast reactieve marketing zoals SEO en SEA is het ook lucratief om aan proactieve marketing te doen. Maar wat moet je jezelf dan allemaal afvragen als je daar aan begint? Waar begin je überhaupt? Het besluit om te willen groeien door meer nieuwe klanten binnen te halen is vaak zo genomen. Maar wanneer er te gemakkelijk over gedacht wordt kan het achteraf gezien wel eens een onaangename kostbare aangelegenheid geweest zijn die je niets heeft opgeleverd…
Het bedenken van een doeltreffende new business strategie leidt tot het structureel en consequent vergroten van het omzetpotentieel, wij helpen je hierbij. Daarnaast ontwikkelen we de basis voor een goede dataset. Dit vormt de basis voor een duurzame strategie naar de toekomst toe.
Laten we samen werken aan een goed doordacht plan!
De aanpak bestaat uit een aantal verhelderende sessies:
De eerste stap op weg naar een succesvolle new business strategie is het kritisch nadenken over je doelgroep. Wat is aannemelijk de behoefte van deze doelgroep?
En bovenal, wie moet je te spreken krijgen? Hoe benaderbaar en bereikbaar zijn deze specifieke personen?
Als je rechtstreeks en persoonlijk je doelgroep gaat benaderen, dan leeft er bij degene die je benadert eigenlijk maar 1 vraag: “Wie ben je, wat wil je (verkopen) en waarom bel je juist mij…” Met je propositie schep je daar direct duidelijkheid in.
Benaderbaar geeft aan in welke mate het überhaupt mogelijk is om met specifieke personen in contact te kunnen komen. Dit heeft veelal te maken met de functie die deze persoon heeft. Het kan zijn dat uit hoofde hiervan deze wordt afgeschermd. Bereikbaarheid heeft meer te maken met tijd. Heeft de persoon in kwestie wel tijd om je telefonisch te woord te staan? Of is een andere wijze van benaderen dan handiger.
Situationele opvolging wil zeggen dat je doelbewust en proactief een vervolgstap onderneemt. Welke stap dat is hangt af van de specifieke situatie. In deze sessie kijken we naar alle verschillende mogelijke situaties en brengen we in kaart: Met welk middel je opvolgt, wanneer je opvolgt en waarom je opvolgt.
De strategiesessies dragen bij aan een duidelijk plan en een duidelijke focus.
Laten we samen onderzoeken in welke mate onze aanpak past bij jouw new business doelen in het bijzonder.