ons verhaal

 “Soms heb je zonder dat je er van bewust bent iets in gang gezet wat helemaal niet de bedoeling was, maar achteraf wel heel erg leuk blijkt te zijn

 

 

ONTWIKKELING & MILESTONES…

2005

LEAD Development Company is in eerste instantie ontstaan vanuit een persoonlijke behoefte van de oprichters, Ido Paulusma (1950) en Jeroen van Ginkel (1973).

Beiden waren als zelfstandig trainer aangesloten bij Kenneth Smit, een groot trainingsbureau, gespecialiseerd in Sales- en Managementtrainingen. Bij de start van een trainingspraktijk heb je altijd meer tijd dan klanten en dus ook genoeg tijd om middels telefonische acquisitie deze klanten te verwerven.

Maar als je praktijk eenmaal loopt is het bijna niet mogelijk om telefonische acquisitie nog consequent en structureel te doen. Dat is niet handig want er is dan een grote kans dat je praktijk in een golfbeweging komt. Hollen of stilstaan. Ido en Jeroen besloten daarom om de acquisitie uit te besteden aan externe bureaus.

Er werden pilots gedaan met meerdere partijen. Met wisselende resultaten. Het ene bureau wist op wonderbaarlijke wijze binnen een mum van tijd de agenda’s vol te bellen. Een ander bureau maakte geen enkele afspraak en besteedde de meeste tijd aan het verzinnen van excuses waarom het niet lukte. En de afspraken van het bureau wat wel wist te scoren werden vaak vlak voor tijd door de prospect afgezegd. In het minst gunstige geval als je al bijna voor de deur stond.

Ook bleek dat de prospect vaak niet precies wist waar het gesprek over zou gaan en de prospect wist al helemaal niet wat het doel was. En over het algemeen had de prospect zich ook nergens inhoudelijk op voorbereid. Pilots met nog een aantal andere bureaus leverden een vergelijkbaar resultaat op.

Het grootste gemis was het gebrek aan inzicht in de totstandkoming van de afspraak. Als je zelf telefonische acquisitie doet weet je hoe de afspraak is gemaakt. Daarnaast weet je ook in welke sfeer de afspraak is gemaakt en of er eventueel weerstand was. Deze inzichten heb je niet als je acquisitie uitbesteedt. Het bleek ook niet mogelijk om dit inzicht te krijgen. De pilots liepen derhalve op niets uit.

2006-2010

2011

Besloten werd daarom om zelf personeel aan te nemen. Ido en Jeroen begonnen een gezamenlijke onderneming om zo de loonkosten te kunnen delen. Er waren drie geschikte kandidaten. Het doel was om de meest geschikte over te houden en daarmee verder te gaan. Omdat ze uiteindelijk alle drie geschikt bleken werden ze uiteindelijk alle drie aangenomen.

Met drie man sterk bleek het niet moeilijk om de agenda’s te vullen met kwalitatief goede afspraken. Alleen had deze capaciteit tot gevolg dat er teveel afspraken werden gemaakt en de opvolging in gevaar kwam. Gelukkig waren Ido en Jeroen onderdeel van een grote organisatie en veel collega’s herkenden zich in de golfbeweging en in het feit dat het nog niet gemakkelijk was om een goed bureau te vinden. De eerste collega’s werden al snel klant.

Ook vanuit het eigen netwerk begon vraag te komen naar de diensten van LEAD Development Company. Al snel moest er meer personeel bij.

Plotseling ontstond er een volwaardig bedrijf. Met klanten, met personeel en met de noodzaak om dit dagelijks aan te sturen. Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling. De hobby was wat uit de hand gelopen…

2012

2015

In 2015 is daarom door Ido en Jeroen besloten om het trainerschap bij Kenneth Smit te laten voor wat het is en de focus geheel op LEAD Development Company te leggen.

We nemen intrek in een kantoorpand in Leusden.

Start de ontwikkeling van het Marketing as a Service concept waarin de eerste stap gezet wordt naar een integrale marketing aanpak welke bestaat uit een unieke combinatie online marketing en telefonische acquisitie.

Groei van 3 naar 5 teamleden. Dus tijd om er een kantoorunit bij te nemen.

 

2016

2017

Introductie van het acquisitie abonnement. Een nieuw afrekenmodel waarbij er op basis van te benaderen organisaties een fixed price wordt gerekend.

Groei van 5 naar 8 teamleden.

Groei van 8 naar 15 teamleden. Gelukkig komt er in ons pand een etage vrij en het duurt dan ook niet lang of we hebben een hele etage voor onszelf.

We draaien ons beste jaar ooit! Na al die jaren blijkt dat telefonische acquisitie nog door veel bedrijven gezien wordt als een beproeft middel als het gaat om new business afspraken…

 

2019

2020

We maakten een enorme goede start. Bovenop onze bestaande klanten haalden we binnen 1 maand nog 12 nieuwe klanten binnen.

En toen brak er wereldwijd een virus uit… Maar dan kun je afwachten of het goed komt… Of je gaat gewoon proactief door… Wij kozen dat laatste.

In 2020 gaan we op veler verzoek ook weer salestrainingen geven. Hiervoor is een speciaal programma samengesteld, namelijk de training, “Telefonische acquisitie, hoe mooi is dat!”.

Daarnaast verhuizen we naar een wat couranter pand met meer faciliteiten zoals een trainingszaal en catering. De arbeidscontracten die aflopen zijn omgezet in een vastcontract.

Ook wordt het e-book “Telefonische acquisitie, hoe mooi is dat!” gelanceerd en beschikken we over een nieuwe website.