Ons verhaal… was eigenlijk niet helemaal de bedoeling…

  • LEAD Development Company is in eerste instantie per ongeluk ontstaan vanuit een persoonlijke behoefte van de oprichters, Ido Paulusma (1950) en Jeroen van Ginkel (1973).

    Beiden waren als zelfstandig trainer aangesloten bij Kenneth Smit, een groot trainingsbureau, gespecialiseerd in Sales- en Managementtrainingen. Bij de start van een trainingspraktijk heb je altijd meer tijd dan klanten en dus ook genoeg tijd om middels telefonische acquisitie deze klanten te verwerven.

    Maar als je praktijk eenmaal loopt is het bijna niet mogelijk om telefonische acquisitie nog consequent en structureel te doen. Dat is niet handig want er is dan een grote kans dat je praktijk in een golfbeweging komt. Hollen of stilstaan. Ido en Jeroen besloten daarom om de acquisitie uit te besteden aan externe bureaus.

  • Er werden pilots gedaan met meerdere partijen. Met wisselende resultaten. Het ene bureau wist op wonderbaarlijke wijze binnen een mum van tijd de agenda’s vol te bellen. Een ander bureau maakte geen enkele afspraak en besteedde de meeste tijd aan het verzinnen van excuses waarom het niet lukte. En de afspraken van het bureau wat wel wist te scoren werden vaak vlak voor tijd door de prospect afgezegd. In het minst gunstige geval als je al bijna voor de deur stond.

    Ook bleek dat de prospect vaak niet precies wist waar het gesprek over zou gaan en de prospect wist al helemaal niet wat het doel was. En over het algemeen had de prospect zich ook nergens inhoudelijk op voorbereid. Pilots met nog een aantal andere bureaus leverden een vergelijkbaar resultaat op.

    Het grootste gemis was het gebrek aan inzicht in de totstandkoming van de afspraak. Als je zelf telefonische acquisitie doet weet je hoe de afspraak is gemaakt. Daarnaast weet je ook in welke sfeer de afspraak is gemaakt en of er eventueel weerstand was. Deze inzichten heb je niet als je acquisitie uitbesteedt. Het bleek ook niet mogelijk om dit inzicht te krijgen. De pilots liepen daarom op niets uit.

  • Besloten werd daarom om dan maar zelf personeel aan te nemen. Ido en Jeroen begonnen een gezamenlijke onderneming om zo de loonkosten en de verantwoordelijkheid over personeel te kunnen delen. Er waren drie geschikte kandidaten. Het doel was om de meest geschikte over te houden en daarmee verder te gaan. Omdat ze uiteindelijk alle drie geschikt bleken werden ze uiteindelijk alle drie aangenomen.

    Met drie man sterk bleek het niet moeilijk om de agenda’s te vullen met kwalitatief goede afspraken. Alleen had deze capaciteit tot gevolg dat er te veel afspraken werden gemaakt en de opvolging in gevaar kwam. Gelukkig waren Ido en Jeroen onderdeel van een grote organisatie en veel collega’s herkenden zich in de golfbeweging en in het feit dat het nog niet gemakkelijk was om een goed bureau te vinden. De eerste collega’s werden al snel klant.

  • Ook vanuit het eigen netwerk begon vraag te komen naar de diensten van LEAD Development Company. Al snel moest er meer personeel bij.

    Plotseling ontstond er een volwaardig bedrijf. Met klanten, met personeel en met de noodzaak om dit dagelijks aan te sturen. Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling. De hobby was wat uit de hand gelopen…

  • In 2015 is daarom door Ido en Jeroen besloten om het trainerschap bij Kenneth Smit te laten voor wat het is en de focus geheel op LEAD Development Company te leggen.

    We nemen intrek in een kantoorpand in Leusden.

  • Start van de ontwikkeling van 360TIC concept waarin de eerste stap gezet wordt naar een integrale marketing aanpak die bestaat uit een unieke combinatie van online marketing, telefonische acquisitie en het genereren van data.

    Groei van 3 naar 5 teamleden. Dus tijd om er een kantoorunit bij te nemen.

  • Omdat we voor onszelf ook proactief aan telefonische acquisitie doen groeien we lekker door.

    Groei van 5 naar 8 teamleden.

  • We draaien ons beste jaar ooit! Na al die jaren blijkt dat telefonische acquisitie nog door veel bedrijven gezien wordt als een beproefd middel als het gaat om new business afspraken…

    Ook worden we steeds meer  gevraagd om ook Marketing Qualified Leads op te volgen. Denk hierbij aan het nabellen van Whitepapers, op de website herkende bedrijven en het telefonisch benaderen van LinkedIn connecties

  • We maakten een enorme goede start. Boven op onze bestaande klanten haalden we binnen 1 maand nog 12 nieuwe klanten binnen. We wisten het zeker, 2020 zou een bizar goed jaar gaan worden…

    En toen brak er wereldwijd een virus uit… In een week tijd verloren we 95% van onze omzet. Maar dan kun je afwachten of het goed komt… Of je gaat gewoon proactief door… Wij kozen dat laatste.

    Iedereen die nog geen vast contract had, kreeg deze. We zette onze schouders er onder en bleven doen waar we goed in waren. Telefonische Acquisitie, maar dan voor onszelf. En wat er toen gebeurde overtrof onze stoutste verwachtingen.

    In 2020 gaven we ook ons eerste boek uit “Telefonische Acquisitie, hoe mooi is dat!” Deze is onder andere te koop bij BOL.com, Bruna.nl en Managementboek.nl

    We groeien van 8 naar 12 teamleden. En dat midden in de coronapandemie…

    Ido Paulusma besluit dat 70 een hele mooie leeftijd is om te stoppen met werken. Jeroen van Ginkel gaat als enig aandeelhouder verder.

  • Ten opzichte van het jaar 2019 verdubbelen we in omzet. We bleken in staat om de omzetdaling die in eerste instantie werd veroorzaakt door de coronapandemie om te buigen door proactief nieuwe klanten binnen te halen.

    Maar de klanten die even met ons gestopt waren vanwege de pandemie, kwamen ook allemaal terug.

    We verhuisden naar een nieuw pand met meer ruimte. Alhoewel het thuiswerken ook wel lekker bleek te zijn. We bieden beide mogelijkheden aan.

  • Tijd voor de volgende stap. Van “Start-up” naar “Grow-up”. Dus tijd om de huisstijl en identiteit van LEAD Development Company professioneel aan te pakken.

    We introduceren een nieuw logo, een nieuwe pay-off en ook een nieuwe website. Het boek “Telefonische acquisitie, hoe mooi is dat!” kent al een vierde druk. Daarnaast staat het boek op de verplichte boekenlijst van de hbo-opleiding Business Management.

    We groeien van 12 naar 15 teamleden.

Jeroen van Ginkel

Directeur LEAD Development Company B.V. 088-1110800

Meer weten over onze werkwijze?

Zullen we samen onderzoeken in welke mate onze aanpak voor jouw new business succes een toegevoegde waarde heeft?

Een afspraak is zo gemaakt. We kunnen elkaar ontmoeten op jouw kantoor of bij ons in Leusden. Een online meeting kan natuurlijk ook!

Klik hier om onze ontmoeting in te plannen

*Liever zelf contact opnemen? Klik hier voor onze contactpagina