DIGITAL MARKETING

Bedrijfsomschrijving:
Digital Marketing

Dienstverlening: 
Consultancy, Marketing

Situatie: 
Er zijn zo ongelovelijk veel digitale marketing tools dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Wat moet je inzetten, wanneer, hoe en vanuit welke strategie doe je dat dan. Als je begint bij de strategie, dan komen daar vanzelf ook de juiste kanalen en tools bij kijken. Alles heeft een verband met elkaar, vindbaarheid van je website, de aantrekkelijkheid van je blogs en whitepapers.

Probleemstelling: 
Op de website van deze organisatie draait een webtracker die laat zien welk bedrijf er op de website is geweest. Je kunt ook zien hoe lang dit bezoek is geweest en welke pagina’s er bezocht zijn. De webtracking software wordt geleverd door SalesFeed en geeft belangrijke inzichten in jouw websiteverkeer. LEAD Development Company is overigens officieel dealer van de software van SalesFeed.

Nu is het leuk om te zien welke bedrijven op je website komen, maar als je daar verder geen opvolging aangeeft, dan heb je er niet zo heel veel aan. Daarnaast kun je wel zien welk bedrijf er op de website komt, maar niet wie dat als persoon is geweest. Opvolging is dus gewenst.

Doelgroep:
Op basis van criteria geselecteerde bedrijven die de website hebben bezocht

Functie Gewenste Persoon:
Algemeen Directeur/Eigenaar/Marketing Manager

Bedrijfsgrootte:
n.v.t.

Oplossing:
We hebben in eerste instantie een grote lijst vanuit SalesFeed door middel van Cold Calling opgevolgd. De inzichten die hier uit ontstonden hebben we naast de inzichten op basis van het bezoekgedrag gelegd. Hierdoor kon het 2e bestand veel selectiever bepaald worden waardoor ook de conversie van het aantal gebelde bedrijven versus het maken van een afspraak gunstig ontwikkelde.

Ingezette Middelen:
Telefonische acquisitie
SalesFeed
Doelgroep analyse