Incident communicatie

Bedrijfsomschrijving:
Incident communicatie

Dienstverlening: 
ICT, Development, Consultancy

Situatie: 
Bij grotere bedrijven is het verplicht om een minimaal aantal bedrijfshulpverleners te hebben. Nu werken veel bedrijven nog met piepers en portofoons. Het probleem hiermee is dat het BHV team lastig te managen is. Vaak wordt nu gewoon het hele BHV team opgepiept. Onze relatie heeft als eerste in Nederland een unieke applicatie ontwikkeld die werkt op de mobiele telefoons van de BHVers. Zo is bijvoorbeeld inzichtelijk welke BHVers die dag aan- of  afwezig zijn en op welke locatie. Daarnaast is er inzichtelijk over welke vaardigheden een specifieke BHVer beschikt. Hierdoor wordt hulp nog sneller en beter geboden. Daarnaast hoeven BHVers er niet meer aan te denken dat ze ‘s ochtends een pieper pakken, maar dat ze hem vooral ‘s avonds ook weer inleveren.

Probleemstelling: 
Er komen steeds meer concurrenten bij die zich ook bezighouden met dergelijke applicaties. Om de positie die onze klant heeft ingenomen te handhaven en verder uit te bouwen is het idee onstaan om de markt rechtstreeks te gaan benaderen. Dat bleek nogal een tijdrovende klus die er lastig “even bij” te doen is.

Doelgroep:
Grootbedrijven, Multinationals, Zorg, Overheid

Functie Gewenste Persoon:
Hoofd BHV

Bedrijfsgrootte:
+ 300 medewerkers

Oplossing:
Door telefonische acquisitie werd achterhaald wie het hoofd BHV is en werden vervolgens afspraken gemaakt voor de accountmanagers.

Ingezette Middelen:
Telefonische acquisitie